NV3B =( Sorgligt

Igår hade vi en tjejkväll hos Isabelle. Som en sista tjejkväll innan studenten. Vi satt och pratade om allt som vi hade gått igenom under de här tre åren. Om allt som vi skulle göra våra 2 sista veckor. Och allt vi skulle göra som en sista sak tillsammans innan vi gick våra seperata vägar..  (+ lite skit snack ;) ni vet tjejer :P )
 
Vi grillade och satte oss vid bordet och åt och pratade i timmar, vi kom aldrig ifrån bordet. Vi satt där till typ halv 1 på kvällen då vi började röra oss hemåt. 
Vi satt och pratade om Femkampen, Gubbskivan, Champanifrukost , Flaket och Slutskiva. Vi satt och funderade över hur vi skulle göra på Femkampen. Vi bestämde vad vi skulle ha på oss och att vi skulle måla våra ansikten som militärer på filmer =P och att vi skulle komma dit med feta attityden, som om vi skulle spöa skiten ur alla sen när allt börjar ska vi lägga oss. Låtsas skada oss, eller typ sabba allt helt. om vi ska springa åt ett håll ska vi springa åt ett annat =P . och såna saker. För Femkampen går ju ut på att bestämma vilken klass som ska springa ut först. och vi vill springa ut sist så vi ska förlora allt med flit. Men det roligaste är att vi inte kommer berätta det för killarna förän timmen innan spelet börjar. Bara för att vara säkra på att ingen annan klass gör som oss. Och killarna litar vi inte på kan hålla det hemligt =P . Ska bli kul att förlora Femkampen =). Vi tyckte det vore roligare att vara den sista klassen som springer ut =). 

Sen pratade vi om Gubbskivan. En gammal tradition skolan har. Som en liten fest för alla 3:or. Vi får inte ta med sprit och vi får inte vara packade när vi kommer. Men dom kommer sälja dricka där. Och tydligen ska vi hålla tal till mattanterna, för den "goda" maten dom lagat de här tre åren. Say what =S. Snacka om att man måste smöra för att hålla de där talet=P Iallafall. Sen gick vi över till att prata om Champanifrukosten. Vi bestämde att vi skulle ha Champanifrukosten hos Mathilda. Vi hoppas på fint väder så vi kan sitta ute på gräset hos henne och äta jordgubbar och dricka champani. Umgås som en sista morgon tillsammans. Fjanta oss, mobba varandra sen gå tillsammans tillbaka till skolan för att ta farväl =(.

Sen blev det mycket prat om Flaket. Vi har nämligen ett flak för 170 personer. och vi är 5 klasser (Nv3a, Nv3b, Nv3c, Te3a och Te3b) som ska dela på den. Flaket består av 3 släp, vilket betyder att en klass får ett eget släp. Vi bestämde (för att elevråds ordförande är Isabelle, så hon har hand om det) att Te3b skulle få ett eget flak för dom är 30 elever i klassen och dom ska ha med sig 10 extra personer. Och vi ville ABSOLUT inte dela med Nv3c så vi valde att dela med Nv3a =) så får Nv3c dela med Te3a =) rättvist =P . 

Sen pratade vi om att efter mottagningen åka hem till Martin och verkligen säga hejdå till alla innan vi ska dra till Slutskivan och sluta vara en klass. Fan va sorgligt, att allt är över efter vi varit hos Martin. Att Nv3b inte längre finns =(. 
Efter vi har varit hos Martin ska vi hela klassen åka in tillsammans till Slutskivan. Och festa lost hela kvällen. Sen är det över, Nv3b syns inte mer igen efter de =( 

Kvällen fick mig att inse att hur mycket jag än vill ifrån alla, kommer jag ändå sakna dom sen när dom är borta. Fan vilken konstig känsla jag fick i mitt hjärta asså. helt sjukt, kan inte ens beskriva den. Samtidigt som jag kände mig glad inför studenten kände jag mig ledsen över att tiden med alla i klassen är över snart. Fan vilka minnen man har samlat på sig under de här tre åren. Nästan var och en i klassen har jag ett minne med. Fan seriöst va sorgligt att jag efter den 5/6 aldrig mer kommer sätta mig på bussen för att ta tåget till skolan och sen gå in i klassrummet med klassen.

Fan det känns fett tufft. Trodde aldrig jag skulle känna såhär. Trodde jag skulle bara vara fett glad att slippa alla. Men nej så är det tydligen inte. Jag kommer sakna klassen. Kan inte fatta att jag säger de, men jag kommer de. =(.




Jag kommer sakna er Nv3b =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0